ליברמן: "נשארים מחוץ לקואליציה, נגד להנציח את העוני החרדי"

גואל ועקנין 2 Comment on ליברמן: "נשארים מחוץ לקואליציה, נגד להנציח את העוני החרדי"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"בימים האחרונים התלבטנו איך להמשיך הלאה והחלטנו לעמוד על עקרונות וויתרנו על כסאות, לא נכון שנצטרף לקואליציה" אמר ליברמן.

"המסקנה שלי שמה שעתיד לקום זו ממשלה שהיא התגלמות האופורטוניזם" אומר שר החוץ היוצא. "חוק הלאום הוא משהו מרכזי שכמעט קרע את הקואליציה הקודמת וכיום הוא נושא לא חשוב".

לדברי ליברמן "הממשלה לא הולכת למוטט את שלטון החמאס ולא הולכת לבנות בגושי ההתישבות. אני לא מבין למה לא בונים ברמות ובשאר שכונות ירושלים. זה לא חכם ללכת למרכז ג'אבל מוכאבר ולבנות אבל בשאר המקומות יש אסמכתא במכתבים של הנשיא בוש לראש הממשלה שרון ואסור לפספס את זה.

מי שראה סעיף 5 בהסכמים הקואליציונים שם כתוב שמרכיבי הקואליציה מתחייבים שאם היא תורחב מעבר ל-70 מנדטים שיהיה שינוי בחלוקת סמכויות ותפקידים. הכוונה ברורה למפלגת העבודה שתחליף את הבית היהודי וישראל ביתנו.

ליברמן גם הזכיר את חוק המשילות שעבר בכנסת הקודמת והממשלה התחייבה לזה בכנסת הזו  וכבר מבטלים אותו. מצד אחד הממשלה אומרת לציבור שצריך להדק חגורה ומצד שני הולכים בחקיקה ראשית לבטל חוק יסוד לטובת כמות בלתי מוגבלת של שרים וסגניהם, ולא עוד במשרד אחד יהיו שני שרים, במשרד אחר יהיו שני שרים והדעת לא סובלת את זה.

על הכספים אמר ליברמן כי "מסתמן שעלות ההסכמים הן 8 מליארד וצריך להוסיף 7 מליארד לבטחון ולא ברור מאיפה יגיע הכסף. אסור לבזבז את העודף התקציבי שיש. עיני לא צרה ב-5 מיליארד השקל לחרדים. יש חשיבות לקרב אותם לחברה הישראלית. הייתי נותן את ה-5 מיליארד ללימודי ליב"ה, להכשרה מקצועית לחרדים ולשילוב בעבודה".

"כל הממשלה בארה"ב זה 14 שרים, שוויץ מסתפקת ב-7 שרים, לא מבין למה אצלנו צריך 22 שרים".

ליברמן "ירד" על ההתנהלות של נתניהו סביב הבחירות. "ביום הבחירות הוא דיבר על ערבים שרצים לקלפיות יומיים אחר כך יש התנצלות. לפני הבחירות מקפיאים להם את הכספים אחרי הבחירות החזרנו להם את זה. לפני הבחירות הוא אמר שנאום בר אילן לא רלוונטי, מדי  אחר כך הוא חזר בו. עם זיגזגים אי אפשר להתנהל מול העולם".

הוא גם סגר חשבון עם נתניהו על הווטו ששם על מינויה של אורלי לוי ליו"ר וועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

אורלי לוי: נתניהו נוקם בי על שלא ערקתי לליכוד

בהמשך הוא דיבר על התיקון שהכניסה יהדות התורה בנושא החינוך. "אני בעד מדינה יהודית אבל נגד מדינת הלכה. מעולם לא תמכנו במשהו שנגד ההלכה, תמכנו בחוק צהר ועוד. לא מקבלים את העדר לימודי ליב"ה – זה נסיון להנציח את העוני".

הייתי מעדיף להיות שר חוץ מאשר ח"כ באופוזיציה, אותו דבר לגבי תיק הקליטה, אבל אנחנו מעדיפים את העקרונות.

באשר ליחסיו עם נתנהיו אמר "קטונתי מלחלק ציונים לראשי ממשלות, מי שבוחר אותם זה הציבור. הציבור אמר את דברו ואני מקבל את ההכרעה של הציבור. גם אנחנו ספגנו מכה, היחסים עם נתניהו קורקטיים. זה שלא נכנסנו לקואליציה זה בגלל קווי יסוד שהם עקרוניים אצלנו.

ליברמן הצהיר כי יישאר בכנסת כל הקדנציה וגם בבחירות הבאות יתמודד בראשות המפלגה לכנסת.

מזכ"ל העבודה ח״כ חיליק בר הגיב ואמר בעקבות הודעתו של ליברמן כי ילך לאופוזיציה, "אני קורא לכחלון לממש את הבטחתו הציבורית כי לא יישב בממשלת 61 ח״כים. ממשלת 61 היא אסון ליציבות הממשלה ופתח לסחטנות לא פרופורציונלית שתבוא על חשבון הציבור, רווחתו ועתידו. כעת משהתבררה התמונה, ראוי כי נשיא המדינה יטיל את הרכבת הממשלה על הרצוג או שיכריז על יציאה לבחירות חדשות".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    עכשיו כל החגיגות יתחילו. בנט יבקש את החוץ, בליכוד את החינוך, והכל,
    בגלל ליברמן שונא החרדים

  2. 1

    פרדוקס. בעיני ליברמן הליכוד לא מספיק ימניים, ולכן הוא הולך לאופוזיציה בשביל שנשיא המדינה יטיל על הרצוג הרכבת ממשלה (זאת המטרה – כפי שהודה המזכ"ל שלו – חיליק בר, מובאים דבריו בסוף הכתבה)….